Pētījums: Uzņēmumi Latvijā īpašu vērību pievērš servisa kvalitātei un pieejamībai

Kā liecina Latvijas Uzņēmējdarbības Attīstības centra (LUAC) sadarbībā ar Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centru (SDTIC) veiktā uzņēmumu aptauja, arvien vairāk uzņēmēji kā vienu no būtiskām vērtībām sadarbības partneru izvēlē min nodrošinātā servisa kvalitāti un pieejamību. Šobrīd vienlīdz būtiska ir pakalpojuma cena un sadarbības veidošana, kas ietver rūpes par klientu, spēja tūlītēji reaģēt krīzes gadījumos, kā arī atsaucība un pieejamība.

Aptaujātie uzņēmumi norāda, ka šī brīža tirgus situācija ir mainījusies un attīstības iespējas nereti ir atkarīgas no sadarbības partneru un pakalpojumu sniedzēju piedāvātā servisa kvalitātes. Ir jāspēj atrast sadarbības partnerus, uz kuriem iespējams paļauties, pretējā gadījumā ārkārtas situācijas var maksāt ļoti dārgi. Tādēļ uzņēmumi velta daudz vairāk laika un pūļu ne vien preces vai pakalpojuma izstrādē, bet arī klienta attiecību veidošanā.

Vairumtirdzniecības uzņēmuma vadītājs Aivars Kalniņš atzīst: „Lai arī esam tirgotāji, mums ir jāspēj atbildēt klientu priekšā par ikvienu preci, ko piedāvājam. Tas liek ar daudz lielāku rūpību izvērtēt un atlasīt uzņēmumus, ar kuriem uzsākam sadarbību. Tiem ir jāspēj garantēt augstu produktu kvalitāti, kā arī piegādes termiņu izpildi.”

Viņam piekrīt IT un hostinga pakalpojumu sniedzēja “Hostnet” valdes loceklis Aldis Gerhards, norādot, ka galvenais ir uzticēšanās un pārliecība, ka pakalpojums tiks saņemts savlaicīgi un gaidītajā apjomā un kvalitātes līmenī. „Gadu gaitā esam strādājuši pie tā, ka mums ir jāizvēlas tādi sadarbības partneri, lai būtu droši, ka netiks pieviltas ne mūsu ekspektācijas, ne arī mūsu solījumi saviem klientiem. Taču uzticība ir jānopelna – ar kvalitatīvu servisu, atsaucību, spēju ātri reaģēt, piedāvāt klientam izdevīgāko un drošāko jautājumu risināšanas variantu. Tieši individualizēta pieeja, nevis tipveida risinājumi, ir veiksmīgas nākotnes sadarbības garants.”

„Hostnet” un citu līdzīgi domājošu uzņēmumu piemērs ir labs, jo tas apliecina mērķtiecīgu virzību uz rezulātu, apliecinot savas vērtības ne vien runās, bet reālā darbā ar katru klientu,” atzīmē LUAC attīstības programmu nodaļas vadītāja Baiba Paegle.

Lai veicinātu uzņēmēju un uzņēmumu darbinieku prasmes un papildinātu zināšanas klienta attiecību veidošanā, LUAC, sadarbībā ar „Biznesa Akadēmiju” izstrādājis un piedāvās uzņēmumiem pieteikties bezmaksas apmācību ciklam, kurā īpaša loma ierādīta tieši klientu servisa nozīmīgumam un risinājumiem, kā to nodrošināt visaugstākajā līmenī.